[Intro]
皆さん!
各位!
今日の楽しいライブ配信に来てくれて誠にありがとうございます。
非常感謝大家來參加今日的有趣直播。
今日のラップしたいと思います。では、始めましょうか?"
今天,我想要來饒舌,那,我們開始吧?
Fuck it
去他的

[Verse 1]
Modern-day killers really must hate fun
我猜現代的殺手肯定都很討厭找樂子吧
More often, people takin' lives rockin' knives and guns
更常見的是,那些人都用著槍和刀來執行工作
The real murder connoisseurs in the ruins of hell
那個在地獄真正的死亡鑑賞師
Got used to luring the audience with moe that sells, 'cause
現在習慣了用我的萌氣來引誘那些觀眾的靈魂,因為—
To my surprise, snatching' lives とりあえず
讓我驚訝、偷走他人靈魂,這些事先暫時禁止
Nice try, stoppin' the motherfuckin' Da Vinci
至少你試過了,就算你阻止得了
Of human erasure, can't stop the pace, sir
那位人類抹滅大師達文西,你也沒辦法停下老娘的氣勢
Make sure when "standing off" my rhymes slay first
就算在僵局當中,我的韻腳鐮刀還是會快你一手
Jealous haters out there, high-five! I see you
嫉妒的酸民站在那裡,欸擊個掌吧!我看到你了
"No one's gonna buy this." Bitch, I believe you!
「沒人會接受這種東西啦」欸婊子,你說的算啦!
Cute as all hell, in a literal sense
真正字面上的「地獄般可愛」
A bitter pretense
再加上一些辛酸的虛偽
But the views are all tell, no show, dollars and cents
但觀眾都看的出我的東西不是用金錢及作秀換來的
Don't mean nada to the queen of "sayonara"
這對於死亡女皇來說不算什麼
Scythe and other super radical toys to tear your heart
用著鐮刀以及其他尖銳玩具撕裂你的心臟
Apart at the seams, still the killer of your dreams!
分離你的關節,我還是你夢中的那個殺手!
Slip your soul into my pocket, then I flee the scene-
將你的靈魂收進我的口袋,然後再從現場淡出-
It’s like that
就是這樣

[Pre-Chorus 1]
If you take my advice, you'll get killed by what'cha don't know!
如果你接受我的建議,我保證我會讓你死地痛快一點!
But the other saying that I like so much more
但另外一句我更喜歡的名言
Is along the lines of "you reap what you fuckin' SEISO"
是:「你種了什麼因就得了他媽什麼果啦」
Gotta know, ain’t it so, could ya let go of your soul for me?
你得知道如果不是這樣的話,那可以拜託把你的靈魂送給我嗎?
すごいDIE好き〜
喜歡你到「死」了~
I'm not asking for much: do me a favor and die?
我要求的不多,幫我個忙—去死好嗎?
ごめん、失礼しますが死んでください❤〜
抱歉,雖然很失禮但可以請你去死嗎? ❤ ~

[Chorus]
"Kill ‘em with the bass"
用這重低音殺了他們
殺すの事がTANOSHII
殺人的事情真有趣!
(Teehee, bitch)
(嘻嘻!婊子!)
Murder is so fucking kawaii
謀殺這件事還真可愛!
(かわいい、ね!)
(真可愛呢!)
死神先生+Calliope!
死神老師Calli小姐!
Kill 'em with the bass, 'til we get 'em to say:
用這重低音殺了他們,直到他們說出:
Alright! "YAY! 素敵な暗殺〜
"好欸!真棒的暗殺~
So it goes:
接下來—

"Dead Beats, listen up!" It's what'cha want?
死粉們聽好了,這就是你們想要的嗎?
Me comin' in the night for ya!
在夜晚中來找你收割靈魂!
勝手にやってる地獄で犯罪じゃないから~
反正在地獄裡這就不算是犯罪了~
Bass high enough to exterminate ya
重低音嗨到足夠將你根除
You'll dance anyway, 'cause it's human nature
反正你還是會隨之起舞 因為這就是人類本能
でも、その前何となく一緒に楽しもう〜
那麼,在那到來之前為何不一起狂歡作樂呢~
あなたの死ぬ日まで!
直到你死的那天!

[Verse 2]
申し訳ないです、やりすぎました。
真是不好意思,我做的太過火了。
なんで敬語でラップしてる?ちょっと変だ。
為什麼饒舌要用敬語啊?太奇怪了吧?
Not what you expected? Better tell you straight-forward
這不是你所期待的嗎?那我最好清楚地告訴你
Hear you all the way in hell, slamming on your keyboard
我聽見你在地獄中瘋狂敲打鍵盤的聲音
Go ahead and BE sore, but I won't run
你就繼續吧,繼續腦羞吧,我可不會逃走
'Cause I'm a workaholic business-lady getting shit done
因為我是一位將事情做好的工作狂淑女
Taking souls? Not an industry for suckers, for one
收割靈魂?不適合給你這樣的蠢蛋來做
But it's a mistress of darkness's day in the sun~ (きもい...)
但這對於黑暗的女主人來說就跟白天的太陽一樣稀鬆平常(好噁喔...)
C A double L I O P E
C加上A再接著兩個L連續的IOPE
I really love this fake-murder shit's eye-opening
我真的很喜歡你們那些所謂的"藝術" 還真是讓我大開眼界
Taking words I get right off the cuff, and script my own thing
只要開始饒舌我就不受拘束,並且開始描述我的世界
"Murder with words ain't enough?" that was the past me! (Sorry~)
「用文字來謀殺還不夠嗎?」那是過去的我!(抱歉~)
Gonna take a first-class master V to blast me
你必須要用上一流的V才能擊敗我
Humans, come at ME, I'm "masochistic" actually
人類們,都朝著我來吧,我其實是個斗M
Huh... whatever that means. (何?)
蝦?隨便甚麼意思啦。(甚麼?)
Yes, whatever that means
對啦隨便啦
Come a little closer クソ鳥
靠近點啊臭鳥
Then laugh at me (Sup bitch?!)
來嘲笑我啊(怎樣啊婊子?)

[Pre-Chorus 2]
If you take my advice, you'll get killed by what'cha don't know!
如果你接受我的建議,我保證我會讓你死地痛快一點 !
But inside, I'm kinda nervous and I don't know what the word is
但在內心,我有點小緊張,而且我也不知道要用什麼樣的言語來
For the other side of the gap? FUCK IT, "清楚"!!
表達來跨過我們之間的世界觀差異?隨便啦,反正我最清純!
Setting out, do as I'm supposed to do, I'll get close to you
出發,做我該做好的事,我會靠近你
ドンマイ、DIE丈夫〜
別擔心,沒問題的啦~
If it's alright with you, could I end your life?
如果你沒問題的話?那我就帶走你的靈魂囉?
ごめん、失礼しますが死んでください❤〜
抱歉,雖然很失禮但可以請你去死嗎? ❤ ~

[Chorus]
"Kill ‘em with the bass"
用這重低音殺了他們
殺すの事がTANOSHII
殺人的事情真有趣!
(Teehee, bitch)
(嘻嘻!婊子!)
Murder is so fucking kawaii
謀殺這件事還真可愛!
(かわいい、ね!)
(真可愛呢!)
死神先生+Calliope!
死神老師Calli小姐!
Kill 'em with the bass, 'til we get 'em to say:
用這重低音殺了他們,直到他們說出:
Alright! "YAY! 素敵な暗殺〜
"好啦,真棒的暗殺!
So it goes:
接下來—

"Dead Beats, listen up!" It's what'cha want?
死粉們聽好了,這就是你們想要的嗎?
Me comin' in the night for ya!
在夜晚中來找你收割靈魂!
勝手にやってる地獄で犯罪じゃないから~
反正在地獄裡這就不算是犯罪了~
Bass high enough to exterminate ya
重低音嗨到足夠將你根除
You'll dance anyway, 'cause it's human nature
反正你還是會隨之起舞 因為這就是人類本能
でも、その前何となく一緒に楽しもう〜
那麼,在那到來之前為何不一起狂歡作樂呢~
あなたの死ぬ日まで!
直到你死的那天 !
もう一回!!!
再一次!!

"Dead Beats, listen up!" It's what'cha want?
死粉們聽好了,這就是你們想要的嗎?
Me comin' in the night for ya!
在夜晚中來找你收割靈魂!
勝手にやってる地獄で犯罪じゃないから~
反正在地獄裡這就不算是犯罪了~
Bass high enough to exterminate ya
重低音嗨到足夠將你根除
You'll dance anyway, 'cause it's human nature
反正你還是會隨之起舞 因為這就是人類本能
でも、その前何となく一緒に楽しもう〜
那麼,在那到來之前為何不一起狂歡作樂呢~
あなたの死ぬ日まで!
直到你死的那天 !

 

喜歡我的內容可以🔽🔽

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Sumzer 的頭像
    Sumzer

    Sumzer的翻譯小圈圈

    Sumzer 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()