So I guess this is what it is, huh?

所以我猜應該就是這樣了吧

Think it's obvious
這很明顯了
We ain't never gonna see eye to eye
我們根本無法彼此將心比心
It's funny
這真可笑
As much as I hate you
我越恨你
I need you
我就越需要你
This is music to be murdered by
[Chorus]
Got a premonition
我有種不好的預感
I feel the end is near
感覺盡頭越來越近
The beauty starts to fade
美麗都開始逝去
The joy has turned to pain
連樂趣都變成痛苦
I hear the symphony playin'
我聽到交響樂團
Ten thousand violins
正在同時演奏幾萬隻的小提琴
Souls floating away like feathers in the wind
我的靈魂如同翅上羽般的飄落
[Verse: Eminem]
They said my last album I sounded bitter
他們都說我上張專輯聽起來很尖酸刻薄
No, I sound like a spitter
不,頂多只是在亂噴人
Who ninety percent of
有百分之90的偽君子
These hypocrites are tryna get rid of
都想嘗試躲避我的炮火
But why would I get a chip on my shoulder?
但為甚麼我要這麼耿耿於懷
I was considered, one time, as the illest
做為一個發瘋者,這還是我第一次思考
Bitch, I'm still as fly as your zipper
婊子,我還是跟你的服裝一樣潮
True, I just get richer
事實上,我變得更富有
But if it was ever all about skrilla
但如果一切都是有關於錢的話
Then I woulda quit a long motherfucking time ago
那我早就退出這個圈子了
Bitch, shut the fuck up
欸婊子,他媽的閉嘴
I should go say that shit to Tech N9ne or the Jigga
我或許該將這話對Tech N9ne或是Jay-Z說 [註一]
Nobody said shit about 2 Chainz as long as he's been here, shit
自從2Chainz在這圈子之後就沒人敢對他噴垃圾話
No wonder you're mad, now I'm
難怪你會生氣,現在我
Looking at them plaques, count 'em (Yeah)
在王位上數著我的功名
I'm L. L. Cool J, bigger and deafer, that's how come (Uh)
我就是L. L. Cool J,但比他更屌而且我還裝聾
I sell like four mill when I put out a bad album (What?)
這就是為什麼我丟出爛專輯還可以賺到四百多萬
Revival flopped, came back and I scared the crap out 'em
Revival那張失敗,我準備回歸然後將失敗趕跑
But Rolling Stone stars, I get two and a half outta Five, and I'll laugh out loud
但滾石只給我2.5顆星,媽的我笑死
'Cause that's what they gave bad back in the day
因為他們以前就這樣做過了啦
Which actually made me not feel as bad now, 'cause
而且我現在還不比以前還感到糟糕
If it happened to James
因為如果這會發這在Cool J身上
It can happen to Shady
那也可以發生在我身上
They do the same shit to Brady
在Brady身上也是這樣
More people hate me than love me
恨我的比愛我的人多
This game will make you go crazy
這遊戲會讓你變瘋
'Bout to go for B-R-O-K-E
也有可能會破產
I was the G, the O-A-T
我曾是最屌的那一個 [註一]
Once I was played in rotation
我曾待過需要輪班的工作
At every radio station
就在電台裡
They said I’m lyrically amazing
他們說我的詞寫得很屌
But I have nothing to say
但其實這也沒什麼好說的
But then when I put out Revival and I had something to say
但當我發行Revival的時候我有些事得說
They said that they hated, they awake me
他們說他們恨我,意識到
I lose the rage, I'm too tame
失去了憤怒,我變得太溫柔了
I get it back, they say I'm too angry
但當我回歸時他們又說我變得太憤怒
I need to get me some Dre beats
我需要回到從前與Dre合作的日子
No, I should hook up with Tay Keith
不,我應該與Tay Keith合作才對
Fans keep on pulling me one way
粉絲們不斷建議我與Dre合作
Haters pull me in another
但酸民又建議我與Tay Keith合作
Got more hooks in me than Swae Lee
叫我與Swae Lee合作
'Bout to pick up some weights and lift 'til my tattoo of Hailie's face stretches
我最好減重鍛鍊,好讓我手臂上的女兒紋身有伸展空間
They said I'm just a whiner, I sound like a baby
他們說我只會抱怨,就像個屁孩一樣
I dish it out but can't take it
我批評了,但無法接受
But I take it, dish it back out
我接受了,但無法批評
And they get all bent out of shape
然後他們就全氣炸了
This shit's almost comical
這般的狗屎實在有夠好笑
Wait, and I meant no disrespect
等等,我並沒有不尊重誰
I wasn't dissin' Tech, that was not a shot at 2 Chainz or to Jay-Z
我也不是在Diss Tech9、2 CHainz跟Jay-Z
They probably feel the same way because lately
他們也可能跟我感受到的一樣
Instead of us being credited for longevity
除了我們受到長久的讚許以外
And being able to keep it up for this long at this level, we
還有能在這般的高度持續下去
Get told we'll never be what we were
卻被說我們已經不是曾經的我們
Bitch, if I was as half as good as I was
婊子,要是我有我過去的一半強
I'm still twice as good as you'll ever be
我還是比你屌兩倍
Only way that you're ahead of me's alphabetically
你只能在字母上領先我
'Cause if you diss me I'm coming after you like the letter V
因為如果你Diss我的話,我會將你解決就像字母V [註二]
Killing everything, play this tune, it's your eulogy
殺光一切,歌唱你的死亡之頌
It's your funeral, prepare to die
這就是你的葬禮,準備死亡吧
This is music for you to be murdered by
這就是我準備來謀殺你的音樂


註一:
GOAT是 Greatest of all times的簡稱,阿姆故意把G跟OAT分開的原因是接下來的歌詞的三句句首都有分別對應到OAT。

註二:
Alphabetically是「字母上地」的意思,接下來的歌詞提到字母V的原因是,同時也可將此句歌詞看成: I'm coming after U like the letter V,U接下來的字母剛好是字母V,所以阿姆才說別人唯一可以超越的譏為只有在字母上而已。
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Sumzer 的頭像
    Sumzer

    Sumzer的翻譯小圈圈

    Sumzer 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()